‘Onze passie voor goed onderwijs voor jou’

Bart Cillekens, Peter Dijk en Marije Schreven van Met Marije zijn het kloppend hart van Maarschalk Training. Samen vormen ze een ongelooflijke bron aan ervaring, kennis en kunde. Ze bekleedden onder meer functies als teamleider, docentencoach, vakgroephoofd, SLB’er en onderwijsontwikkelaar. Nog altijd zijn ze naast Maarschalk Training werkzaam als docent en leerlingbegeleider. Al jarenlang denken ze mee over de implementatie van ontwikkelingen in het onderwijs. Bovendien ervaren ze zelf hoe de processen daarin verlopen en de effecten ervan. En zien ook hoe je daarin kunt vastlopen. Kortom, ze staan nog volop in de dynamiek van een school en het onderwijs. En juist dat triggert hen in een continu leerproces om zaken aan te pakken. Daarbij refereren ze altijd aan wat deze betekenen voor de praktijk. Profiteer van hun drijfveer, voor jouw school! 

Onze trainers/begeleiders stellen zich graag aan u voor

Maarschalk Training verticaal
Bart

Bart Cillekens

‘Anderen helpen in hun ontwikkeling om beter te worden, om zelf te leren hun grenzen te verleggen en dat doen met een dosis humor en ontspanning is echt super om te doen’

‘Ik sta graag klaar voor leerlingen. Ze laten zien hoeveel gave dingen er zijn in de wereld en met ze op avontuur gaan. Dat geeft me nog altijd een enorme kik. Mijn enthousiasme hierover deel ik ook graag met andere docenten. Ze (weer) laten inzien hoe leuk en waardevol het kan zijn om in contact met leerlingen te staan en het ontdekkende puberbrein te prikkelen. Hoe fantastisch dat is! Uiteindelijk zijn we dit vak gaan doen om voor leerlingen iets te betekenen.

Vanuit de verschillende posities die ik in het onderwijs gehad heb, probeer ik nu binnen organisaties veranderingen mee op touw te zetten. Daarin voorop willen lopen met uitproberen en in beweging blijven, motiveren, promoten en enthousiasmeren, kenmerkt mijn stijl van werken. Ik houd ervan samen dingen te delen, elkaar te informeren en menselijke processen te versterken. Daar zet ik mij met Maarschalk Training voor in.

Na al die jaren verveelt het onderwijs nog altijd niet en geeft elke dag weer een nieuw leerproces en uitdaging. Ik neem je graag mee op mijn ontdekkingstocht.’

Maarschalk Training verticaal
Peter

Peter Dijk

‘Graag ga ik samen met jou de uitdaging aan om theorieën op praktisch toepasbare wijze in de lespraktijk te integreren’

‘Ook na jaren in het onderwijs blijft het vak van docent mij nog altijd boeien. Naast lesgeven, begeleid ik daarom sinds een aantal jaar met veel plezier startende collega’s aan het begin van hun carrière. Ik krijg er enorm veel energie van als ik zie dat ze groeien in hun rol als docent. Ze het plezier in een goed contact met leerlingen laten ontdekken.

Daarnaast vind ik het een uitdaging om nieuwe werkvormen (mee) te ontwikkelen. Het samen ontdekken en leren zorgt ervoor dat je ook als docent nooit bent uitgeleerd. Daarbij vind ik het belangrijk om de verbinding tussen onderwijsadvies en de dagelijkse praktijk goed voor ogen te houden. Ik ben een omdenker en werk vanuit een oplossings- en resultaatgerichte visie graag met anderen aan het onderwijs van morgen. Het samen zoeken naar de verbindende factor binnen scholen is een belangrijke drijfveer in mijn werk. En die zet ik met Maarschalk Training graag in voor jou.

Samen met collega’s werken aan het onderwijs de toekomst en het contact met verschillende leerlingen maken voor mij het docentschap tot het mooiste beroep dat er is.’

Maarschalk Training verticaal
Marije

Marije Schreven

Als ambulant begeleider werk ik met plezier samen met docenten, mentoren en teams, om passend onderwijs vorm te geven’

‘Al jarenlang zet ik mij vol passie in om kinderen te helpen in hun ontwikkeling naar zelfbewuste jongvolwassenen. Daarbij vind ik het belangrijk dat jongeren zelf een actieve rol nemen in hun leerproces. Daarom kijk ik samen met de individuele leerling wat zijn wensen en behoeften zijn en hoe ik hem/haar kan begeleiden om uiteindelijk zelf ‘in control’ te komen. Gezien de verschillende problematieken en leeftijden lever ik dus altijd maatwerk.  

Met minimale extra inzet kan een leerling al enorm geholpen zijn. Daarom begeleid ik ook graag docenten/mentoren oog te krijgen voor de individuele leerling en te gaan inzien wat de ondersteuningsbehoeften zijn. Ik doorzie snel waar knelpunten liggen en begeleid hen graag met tools die ze direct in hun lespraktijk kunnen inzetten om individuele leerlingen te begeleiden met hun hulpvragen. Daarbij merken collega’s dat ook zij met elke ervaring iets extra’s toevoegen aan hun eigen rugzakje, waardoor ze zich persoonlijk ontwikkelen.

Zo ontstaan positieve processen waarin zowel leerlingen als docenten groeien. Het plezier ze hierin te mogen begeleiden vormt een essentieel onderdeel in mijn werk met Maarschalk Training.’

Maarschalk Training verticaal
Bart

Bart Cillekens

‘Anderen helpen in hun ontwikkeling om beter te worden, om zelf te leren hun grenzen te verleggen en dat doen met een dosis humor en ontspanning is echt super om te doen’

‘Ik sta graag klaar voor leerlingen. Ze laten zien hoeveel gave dingen er zijn in de wereld en met ze op avontuur gaan. Dat geeft me nog altijd een enorme kik. Mijn enthousiasme hierover deel ik ook graag met andere docenten. Ze (weer) laten inzien hoe leuk en waardevol het kan zijn om in contact met leerlingen te staan en het ontdekkende puberbrein te prikkelen. Hoe fantastisch dat is! Uiteindelijk zijn we dit vak gaan doen om voor leerlingen iets te betekenen.

Vanuit de verschillende posities die ik in het onderwijs gehad heb, probeer ik nu binnen organisaties veranderingen mee op touw te zetten. Daarin voorop willen lopen met uitproberen en in beweging blijven, motiveren, promoten en enthousiasmeren, kenmerkt mijn stijl van werken. Ik houd ervan samen dingen te delen, elkaar te informeren en menselijke processen te versterken. Daar zet ik mij met Maarschalk Training voor in.

Na al die jaren verveelt het onderwijs nog altijd niet en geeft elke dag weer een nieuw leerproces en uitdaging. Ik neem je graag mee op mijn ontdekkingstocht.’

Peter Dijk

‘Graag ga ik samen met jou de uitdaging aan om theorieën op praktisch toepasbare wijze in de lespraktijk te integreren’

‘Ook na jaren in het onderwijs blijft het vak van docent mij nog altijd boeien. Naast lesgeven, begeleid ik daarom sinds een aantal jaar met veel plezier startende collega’s aan het begin van hun carrière. Ik krijg er enorm veel energie van als ik zie dat ze groeien in hun rol als docent. Ze het plezier in een goed contact met leerlingen laten ontdekken.

Daarnaast vind ik het een uitdaging om nieuwe werkvormen (mee) te ontwikkelen. Het samen ontdekken en leren zorgt ervoor dat je ook als docent nooit bent uitgeleerd. Daarbij vind ik het belangrijk om de verbinding tussen onderwijsadvies en de dagelijkse praktijk goed voor ogen te houden. Ik ben een omdenker en werk vanuit een oplossings- en resultaatgerichte visie graag met anderen aan het onderwijs van morgen. Het samen zoeken naar de verbindende factor binnen scholen is een belangrijke drijfveer in mijn werk. En die zet ik met Maarschalk Training graag in voor jou.

Samen met collega’s werken aan het onderwijs de toekomst en het contact met verschillende leerlingen maken voor mij het docentschap tot het mooiste beroep dat er is.’

Peter
Maarschalk Training verticaal
Maarschalk Training verticaal
Marije

Marije Schreven

Als ambulant begeleider werk ik met plezier samen met docenten, mentoren en teams, om passend onderwijs vorm te geven’

‘Al jarenlang zet ik mij vol passie in om kinderen te helpen in hun ontwikkeling naar zelfbewuste jongvolwassenen. Daarbij vind ik het belangrijk dat jongeren zelf een actieve rol nemen in hun leerproces. Daarom kijk ik samen met de individuele leerling wat zijn wensen en behoeften zijn en hoe ik hem/haar kan begeleiden om uiteindelijk zelf ‘in control’ te komen. Gezien de verschillende problematieken en leeftijden lever ik dus altijd maatwerk.  

Met minimale extra inzet kan een leerling al enorm geholpen zijn. Daarom begeleid ik ook graag docenten/mentoren oog te krijgen voor de individuele leerling en te gaan inzien wat de ondersteuningsbehoeften zijn. Ik doorzie snel waar knelpunten liggen en begeleid hen graag met tools die ze direct in hun lespraktijk kunnen inzetten om individuele leerlingen te begeleiden met hun hulpvragen. Daarbij merken collega’s dat ook zij met elke ervaring iets extra’s toevoegen aan hun eigen rugzakje, waardoor ze zich persoonlijk ontwikkelen.

Zo ontstaan positieve processen waarin zowel leerlingen als docenten groeien. Het plezier ze hierin te mogen begeleiden vormt een essentieel onderdeel in mijn werk met Maarschalk Training.’